9 czerwca, czyli nadchodzącą niedzielę, mieszkańcy Poznania będą mieli okazję podróżować tramwajami „Typ I” oraz „Berlinka”. Te niezwykłe pojazdy wydadzą się na torowiska miejskie, zapewniając pasażerom niezapomniane przeżycia. Spółka MPK planuje uruchomienie tych dwóch historycznych modeli jako atrakcje weekendowe na turystycznych liniach tramwajowych, pozwalając pasażerom na odczucie atmosfery minionych lat i jednocześnie zwiedzanie uroków Poznania.
Linie turystyczne obsługiwane przez historyczny tabor są dostępne w weekendy i święta, od końca kwietnia aż do końca września. W najbliższy weekend zasady te nie ulegną zmianie i 8 czerwca zostaną uruchomione linie turystyczne tramwajowe 20 oraz autobusowe 100 i 102. Dzień później, w niedzielę 9 czerwca, pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwajów na liniach 0 i H oraz autobusów linii 100.
W niedzielę specjalny czerwono-zielony skład, składający się z wagonu typu K i doczepy ND, wyjedzie na linię 0. Wagon typu K, znany również jako „Berlinka”, jest dostępny dzięki współpracy pomiędzy przewoźnikami z Poznania i Krakowa.
„Berlinka” pomimo że przybyła do nas z Krakowa, została oryginalnie wyprodukowana jako warszawski tramwaj typu K w 1941 roku. W wyniku wybuchu II wojny światowej nie trafił on jednak do Warszawy, dla której został zamówiony, lecz do Berlina. Po zakończeniu działań wojennych, udało się przenieść te wagony do Warszawy. Po ich wycofaniu z użytku, jeden z wagonów został zakupiony przez krakowskiego przewoźnika, odrestaurowany i udostępniony spółce MPK Poznań na sezon turystyczny (w zamian za to krakowskie MPK otrzymało poznański tramwaj numer 102 Na).
W tym samym dniu zostanie także uruchomiona linia H. Tradycyjnie, zostanie na nią wysłany wagon silnikowy Bergische Stahlindustrie Typu I wraz ze wagonem doczepnym WD – produkcji Carl Weyer. Wagony Typu I były pierwszymi elektrycznymi tramwajami kursującymi po Poznaniu. Zrekonstruowany model z 1898 roku będzie obsługiwać linię historyczną H w najbliższą niedzielę razem z wagonem doczepnym Carl Weyer, który pojawił się w Poznaniu w 1905 roku – poinformowała spółka MPK.