Właśnie na terenie Poznania, w rejonie ulicy Obodrzyckiej, rozwija się imponujący projekt inwestycyjny. Inwestycja, która niesie za sobą tytuł największego City Logistics na terenie naszego kraju, jest obecnie realizowana przez firmę Panattoni. Prace nad tym ogromnym parkiem logistycznym zostały zainicjowane jesienią poprzedniego roku. Całość przestrzeni zostanie oddana do dyspozycji firmy Raben, natomiast za realizację odpowiada Harden Construction.
Projekty tego typu zazwyczaj mają na celu wspieranie logistyki ostatniej mili, co często decyduje o ich lokalizacji w obrębie granic administracyjnych miast. Tak jest również w przypadku omawianej inwestycji. Wielofunkcyjna hala magazynowo-usługowo-produkcyjna, która będzie miała powierzchnię 43 400 metrów kwadratowych, zostanie umiejscowiona w południowej części Poznania. Lokalizacja ta znajduje się zaledwie 7 km od węzła Krzesiny na autostradzie A2, stanowiącej kluczowe połączenie między Warszawą a Niemcami.
To pierwsza inwestycja realizowana przez Harden Construction w Poznaniu, a jeśli chodzi o jej skalę, obiekt będzie miał prawie 44 tysiące metrów kwadratowych. Zakończenie prac budowlanych zaplanowano na drugi kwartał 2024 roku. Na chwilę obecną, prace związane z montażem dachu i elewacji są w toku, natomiast prace żelbetowe już zostały zakończone. Montaż prefabrykatów jest na ostatnim etapie, a ogólne zaawansowanie prac wynosi obecnie 50%. W tym projekcie uczestniczy ponad 150 osób.
Budynek powstaje zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa, co oznacza wykorzystanie ekologicznych materiałów, systemów redukujących zużycie energii i wody, instalacji fotowoltaicznej oraz tworzenie stref zielonych, w tym domków dla owadów i kwietnych łąk.
Magazyn zostanie w pełni wykorzystany przez Raben Logistics Polska, jednego z największych operatorów logistycznych w naszym kraju. Obszar blisko 44 tysięcy metrów kwadratowych będzie składał się ze strefy magazynowej, biurowej oraz specjalnej strefy o kontrolowanej temperaturze i wilgotności na powierzchni 4200 metrów kwadratowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie przechowywanie produktów spożywczych o specjalnych wymaganiach. Dodatkowo, posadzka w alejkach regałowych zostanie wykonana zgodnie z normą niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Inżynierii Mechanicznej (VDMA), co umożliwi zastosowanie wózków VNA przystosowanych do poruszania się w wąskich korytarzach magazynu, co przełoży się na zwiększenie efektywności składowania towarów.