Radny Przemysław Plewiński podjął inicjatywę dotyczącą rozszerzenia sieci komunikacji miejskiej w Poznaniu. W swojej interpelacji apeluje o opracowanie strategii oraz projektowania dotyczącego ekspansji trasy tramwajowej od pętli w pobliżu zajezdni Franowo aż do osiedla Kobylepole. Zwraca uwagę na fakt, iż rozbudowa komunikacji jest oczekiwana nie tylko przez mieszkańców Kobylegopola, ale również Antoninka i osiedla Przemysława. Wskazuje również na niedawno powstałe osiedle przy ulicy Dymka oraz planowane przez miasto Poznań budynki wielorodzinne PTBS w tym rejonie. Przedłużenie trasy tramwajowej, podobnie jak to miało miejsce z trasą od ronda Żegrze do ulicy Unii Lubelskiej, mogłoby przyczynić się do odciążenia okolicznych dróg, natomiast same osiedla stałyby się jeszcze bardziej atrakcyjne dla potencjalnych mieszkańców.
Miasto Poznań odnosi się do propozycji radnego Plewińskiego. Jak tłumaczy Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta miasta, Zarząd Transportu Miejskiego wielokrotnie badł możliwość przedłużenia trasy tramwajowej od pętli Franowo do osiedla Przemysława. Wcześniej brał pod uwagę wykorzystanie torowiska na terenie Zajezdni Franowo, ale ze względu na zamknięty charakter obiektu i brak kontroli nad osobami oraz przedmiotami przemieszczającymi się przez jego teren, ten pomysł okazał się niewykonalny. Wydzielenie niezależnej infrastruktury dla pasażerów byłoby natomiast zbyt kosztowne i skomplikowane technicznie.
Zastępca prezydenta Wiśniewski wyjaśnia, że w roku 2022 Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął prace nad analizą urbanistyczno-techniczną dla obszaru Kobylepole-Franowo-Chartowo. Analiza miała ocenić możliwość utworzenia alternatywnego połączenia zajezdni Franowo z istniejącą siecią tramwajową, uwzględniając potrzeby transportowe różnych lokalizacji, w tym m.in. osiedla Przemysława czy Szpitala Miejskiego przy ulicy Szwajcarskiej. Rozważano też możliwość wykorzystania rezerwy terenowej po dawnej Średzkiej Kolei Powiatowej. Mimo początkowej akceptacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK), projekt zakończył się negatywnym stanowiskiem Miejskiego Konserwatora Zabytków. Konserwator wskazał, że ewentualne prace związane z wprowadzeniem nowego połączenia tramwajowego wymagałyby całkowitego usunięcia elementów zabytkowych, co stoi w sprzeczności z zasadą ochrony dziedzictwa kulturowego.
Wiśniewski podkreśla, że aktualne studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje wybudowania trasy sugerowanej przez radnego Plewińskiego. Jednakże studium uwzględnia możliwość utworzenia innych potencjalnych tras, takich jak połączenie ulicy Jana Pawła II z zajezdnią na Franowie, które mogłoby obsłużyć północ osiedla Tysiąclecia poprzez ulicę Baraniaka. W tym przypadku jednak konieczna byłaby dokładna analiza.