W obszarze skrzyżowania ulic Lutyckiej i Golęcińskiej następuje dynamiczna transformacja architektury transportowej, z budową nowych wiaduktów, a także zmianami w układzie drogowym dotyczącymi m.in. ulic Podolańskiej oraz Szczawnickiej. Tomasz Płóciniczak, wiceprezydent Poznańskich Inwestycji Miejskich (PIM), informuje o rosnącym stopniu zaawansowania prac. Betonowe płyty na stalowych konstrukcjach obu wiaduktów nad torami kolejowymi są już ukończone. Wszystkie operacje były rygorystycznie planowane i realizowane podczas nocy, w celu uniknięcia perturbacji w ruchu kolejowym.
Przez najbliższy czas, wykonawcy skupią się na montażu dylatacji na wiaduktach, implementacji izolacji przeciwwodnej oraz instalacji systemu odwodnienia. Następny krok będzie obejmować prace brukarskie, montaż barier i asfaltowanie. Przygotowane są również nasypy, które umożliwią docelowo dostęp do wiaduktów. Od strony ronda Obornickiego, najazd na docelowy ślad ul. Lutyckiej jest już pokryty asfaltem. W punkcie przecięcia ulic Podolańskiej, Wojska Polskiego i Golęcińskiej powstało nowe rondo, a wzdłuż wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej prowadzona jest budowa oddzielnej przeprawy dla pieszych i rowerzystów.
Budowa kontynuuje się także na ulicy Szczawnickiej, obejmując skrzyżowanie z ulicą Druskienicką. W międzyczasie, na rondzie u zbiegu ulic Literackiej i Koszalińskiej przeprowadzane są prace wykończeniowe. Prace na ulicy Podolańskiej również są w zaawansowanym stadium realizacji. W miejscu, gdzie toczy się intensywna praca, została wprowadzona zmiana organizacji ruchu – część ulicy Golęcińskiej, sąsiadująca z budowanym wiaduktem, jest obecnie niedostępna.
Nowo powstałe wiadukty mają za zadanie poprawić komunikację w północno-zachodniej części Poznania, a szczególnie na drodze krajowej nr 92. Inwestycje obejmują również budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Projekt ten jest realizowany we współpracy z spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac ma nastąpić w IV kwartale 2025 roku.